sobota 14. března 2020

Pondělí 16.3.


Skupinová práce JARO-
sešit Jaro a učebnice na Prv
V sešitě Jaro splňte úkoly na str. 2, 3 a 15.
Pomůže vám učebnice str.36-37 a 44.

M – 2 sloupečky z listu
M3 str.85
85/1 vynechat
85/2 Kreslit na vedle 86, úlohu už jsme dělali v M2. Děti by měly vědět, co mají dělat.
V textu úlohy se mluví pouze o obdélníku, ale samozřejmě, že se mohou objevit i čtverce. Je dobré, aby slovo čtverec ve třídě zaznělo.
Cílem úlohy je budovat pojmy „obdélník (čtverec)“ a „obsah obdélníku (čtverce)“. Slovo „obsah“ zatím nezaznělo a zazní až v úloze (103/2). Je ale možné, že nějaký žák zde použije slova „plocha“ ve smyslu: „Plocha mého obdélníku je 15 čtverečků.“ Učitel souhlasně tuto větu formuluje ve správné terminologii: „Takže obsah tvého obdélníku je 15 čtverečků.“
Pro kreslení mohou využít mříž na volném listu za s. 86.
Je zajímavé sledovat, jaké strategie při počítání žáci volí. Naléhat na urychlení tohoto procesu je kontraproduktivní. Je možné, že některé děti použijí tabulku násobilky ze strany 74 nebo z následného volného listu.
Výpočet obsahu obdélníku je důležitý model operace násobení. Doplňující otázka: Jaká čísla padla na kostkách, když byl obdélník složený ze 12 čtverečků? 12 = 2 × 6 nebo 3 × 4. Některý žák může ještě říci, že 1 × 12, ale to již nelze realizovat házením kostek.
85/3 Už jsme to dělali. Zkuste, zda to děti zvládnou, pokud ne, neřešte to.
Číselná rovnost 2 − 3 = −1 je nesrozumitelná, když pracujeme s číslem jako počtem. Je však dobře pochopitelná, když pracujeme s pohybem, procesem, např. v krokování (/→→/←←←/ = /←/). Tedy úloha, ve které číselný přepis je důsledkem předchozího šipkového záznamu, vede žáky k použití opačného procesu: k porozumění číselného zápisu 2 − 3 = −1 pomocí krokování.
85/4 Pokud děti cvičení bez použití pomůcky nezvládnou, nedělejte ho.

ČJ – b/p UČ str. 132/3 -ústně, 132/4 – napsat do sešitu

Aj Opakování Doplnit pracovní listy (v příloze) Udělat si dva testy (v příloze) Můžete: Song It´s me! uč str. 32-33 - CD 9 (Ukazujte části obličeje přímo na svém těle.), Song I´ve got brown hair uč str. 35- CD 10, hrát hru v uč str. 36, song Head, shoulders, knees and toes (nalepeno v sešitě Člověk)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do Malé Chuchle