ČT – Obce
Pomůcky: učebnice Prv, sešit Moje vlast
1. V uč na Prv si přečtěte na str. 10 - 12 Obce, Malé obce a Velké obce
2. Pomocí diagramu na str. 8 porovnejte vesnici a město. Do každé části napiš alespoň 5 věcí. Napište také názvy alespoň tří měst a vesnic.
3. Doplňte Domov str. 2 v sešitě Škola.
Prv – Dělení krajiny podle využití
Pomůcky: učebnice Prv, obrázky, sešit Moje vlast
1. Roztřiďte obrázky různých krajin na 3 skupiny podle využití. Své skupiny pojmenujte.
2. Vyplňte str. 16. Pozor vybarvujte pouze plány viz ukázkový list.
3. V uč na Prv si přečtěte na str. 16. Řekněte si o list: Jak využíváme krajinu. Porovnejte, jak jste obrázky krajin roztřídili a pojmenovali vy. Roztřiďte obrázky znovu. Který druh krajiny na obrázku nemáte?
Pč – Model krajiny
Pomůcky: modelína, list Co vyčteme z map
Přečtěte si text.
Vytvořte model krajiny. (Musí se vejít do přiložené mísy.)
1. Udělejte z modelíny placku, tak aby se vešla do mísy. Na placku udělejte nějaké kopce. Kopce nesmí být vyšší než hloubka mísy.
2. Model dejte do mísy a nalejte vodu k první značce. Vyznačte výšku hladiny vody na modelu.
3. Postupně podle značek dolévejte vodu a vyznačujte výšku hladiny vody na modelu.
4. Vyndejte model a prohlédněte si ho.
5.
Spočítejte,
kolik vrstevnic máte mezi nejnižším a nejvyšším místem modelu. Ukažte,
v které části modelu jsou vrstevnice blízko sebe, kde jsou od sebe více
vzdálené? Kde máte na modelu strmé svahy a kde je terén pozvolný.
M – Vrstevnice, nadmořská výška
Pomůcky: učebnice Prv, list papíru z bloku, list Co vyčteme z map, list Krajina podle nadmořské výšky, sešit Moje vlast, nakrájená brambora, mapa ČR
1. Přečtěte si: Jak měříme výšku v krajině, Co vyčteme z map.
2. Prohlédněte si bramboru a představte si, že je to kopec. Na list papíru z bloku postupně obkreslujte nakrájenou bramboru. Obrázek nalepte do sešitu na str. 11
3. Doplňte str. 10. Pomůže vám učebnice Prv str. 15 a list Krajina podle nadmořské výšky.
PS – Krajina – Nadmořská výška
Pomůcky: list Jak vypadá zemský povrh, sešit Moje vlast
1. Přečtěte si list: Jak vypadá zemský povrch.
2. Nejdříve společně na velký list poskládejte slova do textu, pomůže vám první písmeno. Zjistěte názvy jednotlivých krajin. Doplňte str. 9 - Krajina.
3. Odhadněte jaká krajina je v našem okolí.
Žádné komentáře:
Okomentovat