sobota 26. ledna 2019

Psaní ve 2. pololetí


Do čtverečku nakreslit něco k písmenu. Vybarvit tu část lodičky nebo papouška, která odpovídá velikosti písmene.
Vytečkované a šedivé vzory na začátku či konci řádku slouží k obtahování. Pozor, vzor na třetím a posledním řádku, někdy i na předposledním je písmem Times New Roman, děti ho přepisují psace, ať už vázaně, či nevázaně. Tento vzor se neobtahuje. Slova je potřeba obtáhnout a stačí napsat 1x, pokud se povedou.  Když se nepovedou, napsat znovu, případně gumovat nebo k opravě využít poslední řádek.
Pozor na tečku nad i a j, některé děti místo teček dělají plné kroužky. Také je potřeba dodržet doporučovanou velikost a správně psát do pomocných linek.
U vázaného písma se písmena ve slově spojují, i když vzor je tiskacím písmem nespojený.
U nevázaného písma jsou písmena ve slově těsně u sebe a mezi slovy mezery. Na mezery mezi slovy budeme zpočátku používat prst nebo proužek papíru.

Tvary, které červeně opravím, je potřeba obtáhnout. Obtahování je vhodné provádět fixou-jiné barvy než červená. (Děti obtahování fixou těší a je dobře vidět, že opravu udělaly.) Na poslední volný řádek v případě potřeby předepisuji opravu – obtáhnout a ještě jednou napsat. Zakroužkovaný tvar považuji za povedený nebo zvlášť povedený. Děti si tvary písmen, které považují za povedené, kroužkují zeleně (pouze u jednotlivých písmen a to 3 maximálně 4 na jedné stránce). Nepovedené tvary škrtají (Pokud to nejsou všechny, pak je potřeba gumovat).
Doporučuji v rámci psaní domácího úkolu zkontrolovat správnost tvarů písmen a slov napsaných ve škole a rovnou je s dětmi opravit. Já písanky opravuji každou středu. Pokud chcete, aby vaše dítě v budoucnu psalo čitelně, bez nadměrného úsilí a správně drželo psací náčiní, je potřeba se psaním do písanky dětem pomáhat. Připomínat správné držení tužky, velikost a tvar písmen, opravovat, když něco nejde případně předepisovat a děti obtahují.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Výlet do Malé Chuchle