Vytečkované
a šedivé vzory na začátku či konci řádku slouží k obtahování. Pozor, vzor na
třetím a posledním řádku, někdy i na předposledním je písmem Times New Roman,
děti ho přepisují psace, ať už vázaně, či nevázaně. Tento vzor se neobtahuje. Slova
je potřeba obtáhnout a stačí napsat 1x, pokud se povedou. Když se nepovedou, napsat znovu, případně
gumovat nebo k opravě využít poslední řádek.
Pozor na
tečku nad i a j, některé děti místo teček dělají plné kroužky. Také je potřeba
dodržet doporučovanou velikost a správně psát do pomocných linek.
U vázaného písma se písmena ve slově spojují, i když
vzor je tiskacím písmem nespojený.
U nevázaného písma jsou písmena ve slově těsně u sebe
a mezi slovy mezery. Na mezery mezi slovy budeme zpočátku používat prst nebo
proužek papíru.
Tvary, které
červeně opravím, je potřeba obtáhnout. Obtahování je vhodné provádět fixou-jiné
barvy než červená. (Děti obtahování fixou těší a je dobře vidět, že opravu
udělaly.) Na poslední volný řádek v případě potřeby předepisuji opravu –
obtáhnout a ještě jednou napsat. Zakroužkovaný tvar považuji za povedený nebo
zvlášť povedený. Děti si tvary písmen, které považují za povedené, kroužkují
zeleně (pouze u jednotlivých písmen a to 3 maximálně 4 na jedné stránce). Nepovedené
tvary škrtají (Pokud to nejsou všechny, pak je potřeba gumovat).
Doporučuji v rámci
psaní domácího úkolu zkontrolovat správnost tvarů písmen a slov napsaných ve
škole a rovnou je s dětmi opravit. Já písanky opravuji každou středu. Pokud
chcete, aby vaše dítě v budoucnu psalo čitelně, bez nadměrného úsilí a
správně drželo psací náčiní, je potřeba se psaním do písanky dětem pomáhat.
Připomínat správné držení tužky, velikost a tvar písmen, opravovat, když něco
nejde případně předepisovat a děti obtahují.
Žádné komentáře:
Okomentovat