2.
Potřeba okamžité opravy - zde doporučujeme společně s dítětem
slovo zopakovat, případně vyhláskovat, říci správný tvar a znovu nechat
opakovat. Může se stát, že dítě nebude znát konkrétní písmeno, tady platí
shodné doporučení, napovědět písmeno a celé slovo zopakovat. Může se stát, že dítě slovo nepozná ani po druhém opakování, pak mu ho řekneme.
3.
Opravit nesprávnou techniku čtení - jedná se o již zmíněné tzv.
tiché neboli dvojí čtení, kdy si dítě slovo přečte nejdříve potichu pro sebe a
pak jej přečte nahlas. Dítě zastavíme a připomeneme správné hlasité čtení slov,
případně hlasité hláskování nebo slabikování.
4.
Obtíže v reprodukci textu – po přečtení souvislého textu nechte dítě volně
reprodukovat - volně vyprávět, co přečtený text obsahoval. Při obtížích
doporučuji pomáhat návodnými otázkami. Pokud dítě na otázky nedokáže odpovědět,
je potřeba přečíst text znovu.
Obecně je důležité zmínit
doporučení, že je vhodné při jakýchkoliv obtížích Vašeho dítěte kontaktovat
třídního učitele. Současně je dobré vědět, že existují různé modely výuky a
podpůrné styly učení.
Žádné komentáře:
Okomentovat